האתרים שלנו:

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רישיון נהיגה בינלאומי בחו"ל

האם צריך רישיון נהיגה בינלאומי בחו"ל?

אחת השאלות הקבועות שעולות בקבוצות הפייסבוק שלנו היא האם כאשר מבצעים השכרת רכב בחו"ל, יש צורך ברישיון נהיגה בינלאומי או שהרישיון הישראלי המונפק בארץ מספיק כדי לנהוג גם בחו"ל?

על פי המידע המפורסם באתר משרד התחבורה בנושא רישיון נהיגה בינלאומי, כל בעל רישיון נהיגה ישראלי, מחויב בהוצאת רישיון בינלאומי טרם היציאה לחוץ לארץ. לא ניתן לנהוג במדינות זרות עם רישיון ישראלי בלבד.

שימו לב: רישיון הנהיגה הבינלאומי מאשר אומנם לנהוג במדינות שונות בעולם אך הוא מותנה בכך שיוצמד אליו הרישיון הישראלי הקבוע ובכך שהרישיון הישראלי יהיה תקף ולכן הקפידו לקחת איתכם את שני הרישיונות גם הרישיון הישראלי וגם את הרישיון הבינלאומי.

אני בטוח שכבר קראתם עדויות על אנשים שבכל זאת הצליחו לשכור רכבים בלי שום בעיה עם הרישיון הישראלי בלבד, הדבר אכן אפשרי במספר מדינות אך אנו מדגישים שוב כי הנחיית משרד התחבורה היא שיש להוציא רישיון בינלאומי על מנת לשכור רכב בחו"ל, אם נוסיף לכך את העובדה שעלות להוצאת רישיון שכזה הינה שולית, זמן הוצאת הרישיון עומד על דקות בודדות והנושא יכול למנוע בעיות במידה ויצוצו כאילו, בין אם מדובר במדיניות של חברת ההשכרה לכך שהם דורשים רישיון בינלאומי מנייר ובין אם תיתקלו בשוטר מקומי אשר איננו מכיר את הרישיון הישראלי ולמעשה יעכב אתכם ללא צורך, הרי שאין כל סיבה שלא להוציא רישיון שכזה.

היכן מוציאים רישיון נהיגה בינלאומי

על מנת להוציא רישיון נהיגה בינלאומי יש להגיע לאחד הסניפים של החברות המנפיקות רישיון זה, כאשר החברות אשר זכו במכרז משרד התחבורה הן החברות פמי פרימיום וממסי.

רשימת התחנות המלאה מופיעה בקישור הבא: רשימת תחנות להנפקת רישיון נהיגה בינלאומי.

עלויות ותוקף

נכון לזמן כתיבת הפוסט, הוצאת רישיון נהיגה בינלאומי כרוכה בתשלום אגרה בסך של 8 ש"ח (6 ש"ח באילת).

תוקף רישיון הנהיגה הבינלאומי הוא 3 שנים או עד פקיעת תוקף רישיון הנהיגה הישראלי, המוקדם מבינהם.

כדאי לדעת

  • ניתן לייפות כוחו של אדם אחר על מנת להנפיק לכם רישיון בינלאומי, במקרה שכזה הוא יצטרך להצטייד בת.ז / דרכון שלכם ובטופס המייפה את כוחו. 
  • על פי משרד התחבורה קיימות שתי הגבלות עיקריות בנושא רישיון נהיגה בינלאומי
    1. לא יינתן רישיון נהיגה בינלאומי לנהג חדש שנדרש לו מלווה.
    2. בעל רישיון נהיגה זמני שאינו בתוקף ושלא שולמה בגינו הארכה, לא יוכל לקבל רישיון בינלאומי.
  • קיימות מספר מדינות אשר נדרש בהם רישיון בינלאומי מיוחד, בין המדינות המוכרות הן יפן, סין ועוד. בכל מקרה של ספק מומלץ מאוד להתייעץ עם תחנת הוצאת הרישיון כדי להנפיק את הרישיון המתאים.
  • במידה ואבד לכן רישיון הנהיגה הבינלאומי, יש צורך להנפיק חדש ולשלם שוב את האגרה.
  • מומלץ לשמור אצלכם צילום של הרישיון כגיבוי.

איך נראה הרישיון הבינלאומי

חזית רישיון נהיגה בינלאומי
חזית רישיון נהיגה בינלאומי
חלק אחורי של רישיון הנהיגה הבינלאומי
החלק האחורי של רישיון הנהיגה הבינלאומי
אז מה היה לנו?

אולי יעניין אותך...