תכננתם את הטיסה הקרובה, הכנתם את מסלול הטיול, התחלתם להתרגש ואז… חברת התעופה ביטלה את הטיסה או שחל עיכוב בטיסה?
דברים כאילו לצערנו קורים לא פעם, אך מלבד התסכול הרב ועוגמת הנפש, לא הרבה יודעים שיש מה לעשות בנושא או שאין להם זמן וידע איך להתנהל מול חברות התעופה ולדרוש מהם פיצוי.
הכירו את חברת AirHelp , החברה שתעזור לכם לממש את הזכויות שלכם בתחום התעופה
על פי החוק הישראלי אתם זכאים לפיצוי במקרים הבאים:
- הטיסה יצאה ממדינה זרה והמריאה לישראל.
- הטיסה המריאה מישראל אל מדינה זרה.
- טיסת פנים בארץ.
אם הטיסה מופעלת על ידי חברת תעופה ישראלית, יחול החוק הישראלי בלבד.
אם חברת התעופה מסרבת לשלם פיצויים, ניתן לתבוע אותה לפי החוק הישראלי בתוך 4 שנים מיום האיחור בטיסה.
איך עובד השירות ואיך בודקים זכאות?
חברת AirHelp היא חברה אשר נוסדה בשנת 2013 ונחשבת למומחית לנושא מימוש זכויות הטסים אשר נתקלים בבעיות של עיכוב, איחור וביטול טיסות.
החברה מפעילה אתר נוח וידידותי שבו תוכלו לבדוק בקלות ולא פחות חשוב בחינם האם מגיע לגם פיצוי בגין הטיסות שעוכבו או בוטלו.
במידה מגיעה לכם זכאןת הם יפנו בשמכם, יתכתבו עם החברות ואם צריך גם יפעילו עורכי דין כדי שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם
לחצו כאן לבדיקת הזכאות לטיסות שבוצעו בטווח 4 השנים האחרונות
איך עובד השירות של AirHelp?
האמת שזה די פשוט, ממלאים שאלון קצר באתר, מקבלים הערכה ראשונית האם יש סיכוי לקבל פיצוי, במידה ויש סיכוי שכזה תתבקשו לצרף כמה מסמכים ולאשר להם להתחיל את התהליך.
מכאן החברה תתחיל לבדוק ולטפל, במידה ונמצא שמגיע לכם זיכוי הם יפעלו מול חברות התעופה, יעדכנו אתכם בכל שלב בתהליך ולבסוף יעבירו לכם את הפיצוי המגיע לכם בקיזוז עמלה. שימו לב שהחברה גובה עמלה רק במידה והפיצוי התקבל (אם אין פיצוי אין עמלה לשלם)
שימו לב: במהלך מילוי הטופס (במידה ונמצא שיש אפשרות לקבל פיצוי) תצטרכו למלא שדה שנקרא Booking reference – שימו לב בשדה זה תצטרכו להקליד את האסמכתא להזמנת הטיסה בחברת התעופה ולא את מספר הטיסה (לרוב מדובר בקוד בין 6 ספרות שכולל אותיות ומספרים ובלי רווחים)
למה לא לעשות את זה לבד?
אם יש לכם את הכוחות והזמן להתנהל מול חברות התעופה, בהחלט ניתן לנסות לעשות זאת עצמאית. אך קחו בחשבון שחברות התעופה ידעו לא פעם לטרטר אתכם ולהפנות אתכם מגורם אחד לשני עד שתתייאשו (כך לפחות קורה למרבית האנשים).
לבדיקה מהירה תוכלו להזין את פרטי הטיסה בטופס הבא
Departed from – השדה ממנו הייתם אמורים להמריא
Final destination – השדה בו הייתם אמורים לנחות
מה הפיצויים שמקבלים?
על פי החוק, טיסה נחשבת לטיסה שבוטלה במידה שלא התקיימה כלל, או שהתקיימה באיחור של 8 שעות מהמועד המקורי.
במקרה של ביטול, הנוסע יהיה זכאי להטבות הבאות:
- מזון ומשקאות בהתאם לזמן ההמתנה לטיסה הבאה.
- שירותי תקשורת.
- שירותי לינה והסעה משדה התעופה ואליו, במקרה שנדרשת שהייה של לילה אחד או יותר עד לטיסה הבאה.
- סכום כרטיס הטיסה שהנוסע שילם או כרטיס טיסה חלופי לפי בחירתו.
- פיצוי כספי שנקבע לפי מרחק הטיסה.
- בטיסה של עד 2,000 ק"מ – פיצוי בסך 1,300 ₪.
- בטיסה למרחק שבין 2,000 ק"מ ל-4,500 ק"מ – פיצוי בסך של 2,090 ₪.
- בטיסה למרחק שמעל 4,500 ק"מ – פיצוי בסך של 3,130 ₪.
מי לא זכאי לפיצוי?
נוסע שקיבל הודעה מראש על ביטול הטיסה והוצעה לו טיסה חלופית, בתנאים הבאים:
- אם ההודעה ניתנה יותר מ-14 ימים לפני מועד הטיסה המקורי – חברת התעופה צריכה להציע טיסה חלופית, ללא מגבלות המראה ונחיתה.
- אם ההודעה ניתנה 14-7 ימים לפני מועד הטיסה המקור
- אם ההודעה ניתנה פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית